Są pewne zapachy: ciepłe ciasteczka, świeża trawa, słone powietrze - które wywołują potężne wspomnienia i mogą naprzemiennie sprawić, że ktoś poczuje się przytulnie i zadowolony, energetyzowany lub po prostu szczęśliwy.

Ponieważ marki nadal poszukują innowacyjnych sposobów na odróżnienie siebie, marketing zapachowy staje się kolejnym narzędziem w ich arsenałach.  Podobnie jak muzyka w miejscu sprzedaży z tym, że zapach ma silniejsze oddziaływanie ponieważ zapada w podświadomość.  Możesz wejść w pięknie zaprojektowaną przestrzeń i nie wywrze ona  pozytywnego  wrażenia jeśli nie będzie kojarzyła się z przyjemnym zapachem.

 

Zdaniem ekspertów zapachów, zapachy są szybciej i silniej związane z pamięcią niż wizualne lub słuchowe sygnały, ponieważ zapach jest jedynym zmysłem bezpośrednio związanym z układem limbicznym mózgu, który emituje emocje i wspomnienia.

 

Badanie przeprowadzone w 2013 r. Przez Harvard University  stwierdziło, że zapach otoczenia ma najsilniejszy wpływ na zwiększenie zachowań konsumentów pod względem emocji, oceny, gotowości do powrotu do sklepu i zamiaru zakupu.

Marki Ford Motor Co., stosują od dekady aromamarketing  aby wzmocnić tożsamość marki z klientami. Jego esencja zapachu  stworzona z SensoryMax i perfumer Rene Morgenthaler, jest  dystrybuowana w całym kraju i jest rozproszona przez systemy wentylacji w wybranych salonach. Zapach "emanuje luksusem i ciepłem", w tym zapachami takimi jak zielona herbata  aby zbudować nastrój ekscytującego samopoczucia oraz jaśminu i fasoli tonki , aby stworzyć relaksującą atmosferę.

 

Choć wszystkie zmysły odgrywają rolę w kształtowaniu opinii klienta, zapach ma jeden z najsilniejszych powiązań nie tylko z pamięcią, ale z emocjami .  Np. "Essence of Lincoln” jest subtelnym, ale potężnym narzędziem dla dealerów, które pomaga klientom nawiązać emocjonalne połączenie z ich salonem i marką .

 

 

 

Copyright©  2016 - AromaWorld sp z o.o.

Skontaktuj się z nami:

 

tel: 664281711

 

kontakt@aromaworld.pl

 

AromaWorld  sp z o.o.