Są pewne zapachy: ciepłe ciasteczka, świeża trawa, słone powietrze - które wywołują potężne wspomnienia i mogą naprzemiennie sprawić, że ktoś poczuje się przytulnie i zadowolony, energetyzowany lub po prostu szczęśliwy.
Ponieważ marki nadal poszukują innowacyjnych sposobów na odróżnienie siebie, marketing zapachowy staje się kolejnym narzędziem w ich arsenałach. Podobnie jak muzyka w miejscu sprzedaży z tym, że zapach ma silniejsze oddziaływanie ponieważ zapada w podświadomość. Możesz wejść w pięknie zaprojektowaną przestrzeń i nie wywrze ona pozytywnego wrażenia jeśli nie będzie kojarzyła się z przyjemnym zapachem.
Zdaniem ekspertów zapachów, zapachy są szybciej i silniej związane z pamięcią niż wizualne lub słuchowe sygnały, ponieważ zapach jest jedynym zmysłem bezpośrednio związanym z układem limbicznym mózgu, który emituje emocje i wspomnienia.
Badanie przeprowadzone w 2013 r. Przez Harvard University stwierdziło, że zapach otoczenia ma najsilniejszy wpływ na zwiększenie zachowań konsumentów pod względem emocji, oceny, gotowości do powrotu do sklepu i zamiaru zakupu.
Marki Ford Motor Co., stosują od dekady aromamarketing aby wzmocnić tożsamość marki z klientami. Jego esencja zapachu stworzona z SensoryMax i perfumer Rene Morgenthaler, jest dystrybuowana w całym kraju i jest rozproszona przez systemy wentylacji w wybranych salonach. Zapach "emanuje luksusem i ciepłem", w tym zapachami takimi jak zielona herbata aby zbudować nastrój ekscytującego samopoczucia oraz jaśminu i fasoli tonki , aby stworzyć relaksującą atmosferę.
Choć wszystkie zmysły odgrywają rolę w kształtowaniu opinii klienta, zapach ma jeden z najsilniejszych powiązań nie tylko z pamięcią, ale z emocjami . Np. "Essence of Lincoln” jest subtelnym, ale potężnym narzędziem dla dealerów, które pomaga klientom nawiązać emocjonalne połączenie z ich salonem i marką .
Copyright© 2016 - AromaWorld sp z o.o.
Skontaktuj się z nami:
tel: 664281711
kontakt@aromaworld.pl
AromaWorld sp z o.o.